Mic jurnal de sarcină – trimestrul 1

Vine bebe3……. Iar experiența acestei sarcini am dorit să o notez cumva, ca peste ani să ne amintim și micile detalii care se prăfuiesc prea repede în memoria mea șubredă…. Așa că am alcătuit un mic jurnal de sarcină, grupat pe săptămâni.

Saptămânile 1-4 de sarcină

În aceste săptămâni, în care micul „mormoloc” a prins viață, am avut parte de o serie de evenimente importante: eram în plin proces de achiziție a unei case prin Programul Prima Casa și atunci eram preocupați cu evaluatorul, mergeam constant la bancă (ba pentru o semnătură, ba pentru a aduce niște adeverințe care expirau, un du-te-vino care era foarte obositor și stresant), eu chiar am reușit să merg să donez sânge (ultima dată când am donat fiind în studenție) iar pregătirea dosarului pentru intrarea Ecaterinei la școală ne emoționa până peste cap.

Săptămâna 5 de sarcină

Aveam de gând să facem o schimbare majoră în viața noastră, dar, just in case, am făcut un test de sarcină ca să nu fiu prinsă pe picior greșit….. Surpriză… două liniuțe.. Supriză… Surpriză …. (acest copilaș ni-l doream, însa nu a fost unul programat, ci lăsat să se întâmple dacă va fi…)

Săptămâna 6 de sarcină

Să începem să dăm de veste la cunoscuți? Să mai așteptăm? Zicem discret la 2-3 cunoscuți fiindcă deja emoțiile sunt prea mari pentru mine și Vlad.

Săptămâna 7 de sarcină

Începe vacanța mare și trimitem copiii pentru o săptămână la țară. Ohooo…. Aveam planuri mari pentru săptămâna asta, răsturnam întreaga casă cu activitățile ce le aveam în minte….. Dar, aproape toată săptămâna, atât eu, cât și Vlad am fost ca 2 moșnegi care oftau și ne tot întrebam unul pe altul oare ce mai fac necăjiții noștri? „Necăjiții” noștri în primele 3 zile nici măcar nu au avut timp să vorbească cu noi la telefon, d-apoi să fie preocupați de doruri ca ale noastre….

De altfel, la mine au început să apară și grețurile specifice sarcinii care s-au accentuat pe zi ce trece de căldura înăbușitoare ce era la noi în apartament (stăteam la etajul 4 atunci). Așa că, după ce veneam de la serviciu, nu îmi mai trebuia nimic, voiam doar să stau în pat cu draperiile trase.

De acum, Vlad, în mod oficial, este însărcinat cu gătitul mâncării, eu nici nu vreau sa văd cum se pregătește ceva, d-apoi să stau în miros de mâncare.

Săptămâna 8 de sarcină

Ne vin copiii acasă….și o dată cu ei ne reapare și nouă roșeața în obraji… Hotărâm să le zicem de sarcină, aveam emoții cum vor reacționa. Ne-au ascultat, Filip mi-a examinat burta și a constatat că nu e nicio schimbare și apoi au plecat la joacă fără să ne zică niciun cuvânt.

Vlad îmi zice, așa, dintr-o dată, după ce el s-a ocupat de gătit în ultimele zile, că abia așteaptă să vină ziua și să mă găsească la bucătătrie gătind orice, dar numai să gătesc și eu….

Săptămâna 9 de sarcină

Bagaje, bagaje, bagaje…. Împachetăm totul și ne mutăm la noua noastră căsuță…. Cât am fost la apartament, grețurile nu m-au lasat mai deloc…. Prima surpriză în legătură cu mutarea noastră a fost că am început să mă simt mult mai bine – yeyyyy…… se pare că la casă, fiind mai răcoare, s-a mai diminuat și starea de greață….

Săptămâna 10 de sarcină

Primul control și prima ecografie a sarcinii la ginecolog. Suntem un pic emoționați, dar și relaxați, deoarece ne revedem (după aproape 4 ani) cu doctorul care mi-a urmărit primele 2 sarcini. Sarcina asta a picat la țanc, deoarece abia venise după o ședere de câteva luni din străinătate, așa că nu a fost nevoie să mă stresez căutând alt doctor cu care să colaborez.

Săptămâna 11 de sarcină

Continuăm să așezăm lucrurile în noua casă așa că nu prea dau atenție la sarcină. Dacă la Ecaterina știam fiecare schimbare ce are loc cu bebelușul în fiecare zi, ba chiar dacă mă sculai noaptea și mă întrebai câte săptămâni de sarcină am, îți răspundeam cu exactitate inclusiv numărul de zile, acum, la bebe3, nu mai știu să îți spun ce vârstă gestațională are….

Săptămâna 12 de sarcină

Morfologia fetală….  Nu prea a fost mulțumit domnul doctor – se pare că în burtică avem un bebeluș care nu știe să stea cuminte când se fac măsurători din astea importante, ba chiar se întoarce cu spatele la întâlniri din astea, „oficiale”…. Să fie mai apropiat de caracter cu Filip?

Săptămâna 13 de sarcină

Încercăm să mai inițiem conversații cu Ecaterina și Filip în legătură cu bebe3 dar ei nu sunt deloc deschiși la dialog. Schimbă repede subiectul și se sustrag din cameră…

Va urma……

Lasă un răspuns

